Kunder som handler på nett.
Bring har gjennomført en undersøkelse for å se hvilke kunder som handler på nett. Så hva har de funnet ut av, og kan noe av dette hjelpe deg?
For de første så legger de vekt på at det finnes to typer kunde, de som handler av og til og de som handler på nettet ofte. En av de store forskjellene er at de som handler ofte på nett er størst representert i alderen under 40 år og de som handler av og til er over 40 år.
Butikk eller nett
Det finnes flere grunner til at noen ønsker å handle på nett og noen ønsker å handle i butikk. En av grunnene er muligheten til å prøve / ta på produktet man ønsker å kjøpe. Dette er en av grunnene til at de over 40 år velger å handle i butikk. Den største grunnen til at samme gruppe velger å handle på nettet er at de har gavekort / rabatt ved å handle via nett. De har også større behov for veiledning ved kjøp av produktet.
Når man kjenner til bakgrunnen for at de velger å handle i butikk, så kan man tilpasse nettbutikken sin. Det kan gi deg muligheter til å nå flere kunder. Først og fremst så anbefaler vi at man har gode beskrivelser av produktet, samt gode bilder i nettbutikken. Skrive gjerne om størrelsen, materialet og andre tips som kan være til hjelp for kunden din.
Dersom man har mulighet kan det være nyttig å gi rabatter. Her kan man for eksempel gi rabatt ved førstegangskjøp, for å gjøre kunden sikker på at kjøp i din nettbutikk er trygt.
Service
Det å få varen med en gang er ikke noe kundene setter høyt på prioriteringslisten sin. Dette gjør at du kan få tak i disse kundene og få dem til å handle i din nettbutikk. 40 % av nye kunder sier at det skaper tillit ved å lese anmeldelser, som er langt flere enn de som stoler på anbefalinger fra kjente. Oppfordre kundene dine til å legge igjen en anbefaling av produktene dine. Disse bør være synlige i nettbutikken.
Pass også på at kundeservicen din er rask og informativ, slik at kundene dine ikke må bruke mye tid på å finne relevant informasjon.
Vi anbefaler også at du har en enkel returløsning. Dette skaper tillit og trygghet for kundene dine.
Ønsker du å komme i gang med nettbutikk så står vi klare til å hjelpe deg. Ta kontakt i dag!
Les mer rundt dette temaet
Hva er VTR (View-Through Rate)
VTR, eller View-Through Rate, er en viktig metrikk i digital annonsering som hjelper deg å måle hvor effektivt dine annonser vises for målgruppen. I...
Hva er long tail søkeord?
Hva er en publiseringsplan for blogg?
En publiseringsplan er et viktig verktøy for å sikre at innhold publiseres regelmessig og strategisk. I denne artikkelen skal vi forklare hva en...
Spesielt interessert i emner som SEO, innhold, design og KI. Prøver så godt det lar seg gjøre å skrive fornuftige og nøyaktige artikler rundt disse emnene.
På Geekr.no har vi integrert kunstig intelligens for å styrke og berike innholdet vårt, samtidig som vi kontinuerlig jobber for å sikre at denne integrasjonen forbedrer kvaliteten på informasjonen vi tilbyr. Alle artikler på vår nettside blir grundig gjennomgått av minst to ekte og levende personer før publisering.
Verktøyene vi bruker inkluderer ChatGPT, Google Gemini og Scribbr.