Kampanjestrategi til hver sesong
Legger du en unik kampanjestrategi til hver sesong, eller kopierer du forrige annonse?
Nå er vi nettopp ferdig med «tilbake-til-skolen» sesongen, og den neste som står for døren kan enten være høstferien, halloween eller advent. Det varierer fra bransje til bransje, men strategien din bør sette søkelys på det som kommer og ikke det som har vært.
Det er viktig å huske på at tiden før sesongen som regel varer lengre enn selve sesongen. Tiden man bruker på å lage kampanjer, annonser, landingssider og skrive nyhetsbrev til kundene kan variere fra et par uker og opptil 1 år. Dette kommer an på hvor stor bedriften er og hvor viktig sesongen er for din bedrift.
For å legge en riktig kampanjestrategi er det et par viktige punkter man kan ta med seg videre er:
Words matter
Hvordan beskriver du din bedrift og dine produkter. Passer denne beskrivelsen med hva dine kunder sier og tenker om produkter? Det er viktig at ditt budskap og kundens forventninger samsvarer.
Kjenner du dine kunder?
Passer markedsføringen din sammen med kundene og markedet ditt? Når du ut med riktig beskjed? Det hjelper ikke med flotte kampanjer dersom ikke dine kunder får se dem. Sørg for å definer dine kunder og målgrupper, og på den måte kan du plassere annonsene dine i riktig segment og media.
Forstå hvorfor du optimaliserer
Vi kjenner alle til at vi vil ha flere besøkende og kundeforespørsler på siden. Det koster ofte litt ekstra annonsekroner. Men er det nødvendigvis riktig strategi? Hva om vi, som ett eksempel, setter søkelys på å oppnå våre mål med bedre kundeforespørsler og mindre trafikk. Det vil gi bedre konvertering og gjøre oss mer effektive. Deretter kan vi skalere den nye strategien og få bedre kunder.
Vi håper dette var nyttige tips som du kan ta med deg videre i høst, og oppnå gode resultater for din bedrift, enten du har en nettbutikk eller driver en kafé.
Les mer: Her kan du lese en tidligere artikkel om hvordan du kan få flere kunder til din nettbutikk.
Dersom vi kan hjelpe deg med sosial markedsføring, nettbutikk eller innholdsproduksjon så ønsker vi å høre fra deg!
Les mer rundt dette temaet
Hva er VTR (View-Through Rate)
VTR, eller View-Through Rate, er en viktig metrikk i digital annonsering som hjelper deg å måle hvor effektivt dine annonser vises for målgruppen. I...
Hva er long tail søkeord?
Hva er en publiseringsplan for blogg?
En publiseringsplan er et viktig verktøy for å sikre at innhold publiseres regelmessig og strategisk. I denne artikkelen skal vi forklare hva en...
Spesielt interessert i emner som SEO, innhold, design og KI. Prøver så godt det lar seg gjøre å skrive fornuftige og nøyaktige artikler rundt disse emnene.
På Geekr.no har vi integrert kunstig intelligens for å styrke og berike innholdet vårt, samtidig som vi kontinuerlig jobber for å sikre at denne integrasjonen forbedrer kvaliteten på informasjonen vi tilbyr. Alle artikler på vår nettside blir grundig gjennomgått av minst to ekte og levende personer før publisering.
Verktøyene vi bruker inkluderer ChatGPT, Google Gemini og Scribbr.