Hvordan få mer trafikk til siden?

Sist oppdatert 12. november 2020
Lesetid: 3 minutter

Hvordan få mer trafikk til siden?

La oss si at du har hatt hjemmesiden din en stund, det kommer noen forespørsler her og der, men du ønsker mer trafikk på siden. Du oppretter en ny side om et nytt produkt og håper at dette vil gi deg de resultatene du ønsker. Så skjer det ikke stort og det kommer ikke så mange forespørsler via den nye siden.

Dette skjer med de aller fleste, og vi skal se på 3 konkrete ting du kan gjøre for å få mer trafikk til siden din.

Hvordan få mer trafikk til siden - kvinne sitter og skriver i bok på arbeidsbenk

Google AdWords

En av de enkleste måtene å få mer trafikk inn på siden din er google annonsering med Google AdWords. Husk at det er ikke nødvendigvis slik at all trafikk er god trafikk, og du vil ikke betale for unødvendige klikk inn på siden din.
Det er viktig å sette seg mål og ha en visjon for hvilke produktside du ønsker at kunden skal komme til, og hva de skal foreta seg når de lander inn på denne siden. Vil du at de skal kontakt deg for et tilbud, kjøpe et produkt, melde seg på et kurs? Ved å ha en god plan kan du få laget en relevant landingsside eller skrive om teksten til å fange kundens oppmerksomhet og legge til nyttig informasjon.

Dersom du har en ny hjemmeside så vil Google annonsering være med på å gi siden din en boost når det kommer til organisk rangering, da dette er et av punktene Google legger vekt på.

Artikler (innholdsmarkedsføring)

Artikler, nyhetsside, blogg – kjært barn har mange navn og vi har tidligere skrevet om hvorfor man bør oppdatere siden med artikler, og dette anbefaler vi fremdeles. Innholdsmarkedsføring er med på å drive trafikk til siden din, som samtidig kan øke salget ditt. Nøkkelen her er godt og relevant innhold, som Google liker og vil premiere med god rangering.

La oss ta et eksempel, og si at du selger sitroner. Da kan du skrive en artikkel om forskjellige helseeffekter ved å konsumere sitroner. Gjennom artikkelen vil det dukke opp et mønster om hva teksten handler om;
• Fordeler og ulemper ved å konsumere sitroner
• Er sitroner sunt?
• Helseeffekter fra sitron
Fokusordet eller-setningen din vil bli gjennomgått av Google, og vil matche for de som søker på lignende søkeord. På denne måten vil Google kunne rangere artikkelen og siden, som igjen kan vi kunder en mulighet til å finne dine sitroner på nett.

Google Min Bedrift

Er du usikker på om det er nødvendig å registrere bedriften din på Google Min bedrift? Her har du ingenting å tape, det er gratis og en unik mulighet til å la kundene finne relevant firmainformasjon når de søker på nett. I tillegg hjelper det din lokale søkeoptimalisering. Det er også nyttig å gi kunden informasjon om spesielle åpningstider ved høytider (og sørlig nå ved Covid-19), Google anmeldelser, bilder av bedriften, veibeskrivelse og selvsagt kontaktinformasjon.

Vi håper disse punktene er til hjelp, og dersom du ønsker å bli mer synlig på nett eller vil kommer i gang med artikkelskriving så håper vi å høre fra deg!

Les mer rundt dette temaet

Egil Østebøvik

Spesielt interessert i emner som SEO, innhold, design og KI. Prøver så godt det lar seg gjøre å skrive fornuftige og nøyaktige artikler rundt disse emnene.

På Geekr.no har vi integrert kunstig intelligens for å styrke og berike innholdet vårt, samtidig som vi kontinuerlig jobber for å sikre at denne integrasjonen forbedrer kvaliteten på informasjonen vi tilbyr. Alle artikler på vår nettside blir grundig gjennomgått av minst to ekte og levende personer før publisering.

Verktøyene vi bruker inkluderer ChatGPT, Google Gemini og Scribbr.

Hva er long tail søkeord?

Long tail søkeord er en viktig del av moderne SEO-strategi. Disse spesifikke og ofte lengre søkefrasene kan hjelpe nettsider med å tiltrekke seg målrettet trafikk og oppnå bedre rangeringer i søkemotorer. I denne artikkelen vil vi forklare hva long tail søkeord er,...

Andre leser også

Hva er VTR (View-Through Rate)

Hva er VTR (View-Through Rate)

VTR, eller View-Through Rate, er en viktig metrikk i digital annonsering som hjelper deg å måle hvor effektivt dine annonser vises for målgruppen. I denne artikkelen vil vi forklare hva VTR er, hvorfor det er viktig, og hvordan du kan bruke det for å forbedre...

Hva er long tail søkeord?

Hva er long tail søkeord?

Long tail søkeord er en viktig del av moderne SEO-strategi. Disse spesifikke og ofte lengre søkefrasene kan hjelpe nettsider med å tiltrekke seg målrettet trafikk og oppnå bedre rangeringer i søkemotorer. I denne artikkelen vil vi forklare hva long tail søkeord er,...

Hva er en publiseringsplan for blogg?

Hva er en publiseringsplan for blogg?

En publiseringsplan er et viktig verktøy for å sikre at innhold publiseres regelmessig og strategisk. I denne artikkelen skal vi forklare hva en publiseringsplan er, hvorfor den er viktig, og hvordan du kan lage en effektiv publiseringsstrategi for din virksomhet. Hva...

Hva er KPI (Key Performance Indicators)

Hva er KPI (Key Performance Indicators)

KPI, eller nøkkelindikatorer for ytelse, er essensielle verktøy for bedrifter som ønsker å måle og forbedre sin prestasjon. I denne artikkelen vil vi forklare hva KPI-er er, hvorfor de er viktige, og hvordan de kan brukes effektivt. Hva er KPI? KPI står for Key...