Hva koster en nettbutikk?

Hva koster en nettbutikk? Dette er et av de vanligste spørsmålene vi får, og som vi ser at det søkes på når det kommer til nettbutikk og oppstartsfasen. Og svaret du finner på internett er som regel tilsvarende – hvor lang er en strikk?

Start ny nettbutikk med Geekr

Dersom du har vært i situasjonen hvor du skal starte en nettbutikk er det mange løse tråder og mye man kan ta tak i. De fleste ønsker å starte med er å sette opp nettbutikken. Da må man først velge en samarbeidspartner. Men hvem skal man velge, og hvor mye koster det?
Det finnes ikke et rett eller galt svar her, det kommer an på så mye. Her skal ta deg gjennom noen av funksjonene du kan forvente at er inkludert, og nederst i artikkelen kan du se hvilken pris våre kunder normalt betaler.

Engangspris eller månedlig abonnement

Det første du vil oppdage er at noen tar en månedlig kostnad (hele perioden du beholder nettbutikken), noen tar engangspris + faste, mens hos andre så er det en engangspris for oppsett og design. Det er ikke alle som har mulighet eller ønsker å punge ut med en større sum penger i oppstartsfasen, og dermed velger de en månedlig løsning, som kan vise seg å bli ganske dyrt i lengden.

Hos oss er det i hovedsak en engangsbetaling hvor deler er gjort månedelig i 12 mnd. Men i Geekr vet at vi alle har forskjellige utgangspunkt, og kan tilbyr å dele opp hele betalingen din over 12 måneder. Da har du en «sluttdato» å forholde deg til når det kommer til «nedbetaling», og en forutsigbarhet siden du er klar over hva nettbutikken vil koste deg.

Snakk med oss om delbetaling.

Hva er inkludert?

Det er ikke alltid man er klar over hva man har behov for, eller hva som overraskende nok ikke er inkludert i løsningen man velger. Gjør undersøkelser, finn ut hva dine behov er og snakk med leverandører om hvilke funksjoner som er inkludert.

  • Hvor mange har tilgang til nettbutikken?
  • Kan man hente ut rapporter til seg selv og regnskapsfører?
  • Hvem eier domenet, og selve nettbutikken?
  • Kan jeg sette opp rabattkoder?
  • Kan jeg knytte til nyhetsbrev?
  • Hvor mange produkter / ordre kan nettbutikken ta imot?
  • Kan jeg styre lagerstatus?
  • Vil designet og utformingen av nettbutikken være skreddersydd eller må jeg velge standard maler?
  • Kan jeg legge inn sporingskoder til Google og Facebook?

Det finnes mange leverandører som har begrensninger på disse funksjonene dersom du ikke går for en av de største pakkene, og da kan det bli dyrt. Hos oss tenker vi at dette er funksjoner som du selvsagt skal ha tilgang til, en skreddersydd nettbutikk som er tilpasset din profil.

Du har full administrasjonstilgang (til deg, og til dine ansatte), og siden lastes opp til ditt domene som du eier. Hvor dette hostes, bestemmer du selv.

Vi kan tilby Managed WordPress hosting som er skreddersydd hosting for WordPress og Woocommerce nettsider, som du kan lese mer om her.

Pris

Med dette i bakhånd, kan du se for deg at en nettbutikk hos kjente leverandører som MyStore eller Shopify koster alt fra 300 kr i måneden, helt opptil 3600 kr pr måned – for alltid. 

Og så kan det hende at du har innhentet tilbud fra oss eller en annen leverandør på nettbutikker. Her kan også prisene variere, og det samme gjelder både support i etterkant og systemer som brukes. Noen leverer nettbutikker for så lite som 10 000 kr, mens andre tar kr 350 000. Og selvsagt så vil de fleste ligge midt imellom en plass.

De fleste av våre kunder lander på en plass mellom kr 20 000 – 30 000. Det vil være litt avhengig av hvilke funksjoner man har behov for. Vi kan levere ulike typer kalkulator, ekstra språk, booking, segmentering av kunder (B2B og B2C i samme nettbutikk) ect. Det vi alltid inkluderer er alle funksjoner som trengs for å begynne å selge på nett. 

Vår løsning er også enkel å utvide, den er enkel å drifte. Og ikke minst, om du mot formodning ønsker å bytte leverandør så er det et system de aller fleste utviklere kjenner til. Det er en smal sak for ande selskaper og ta over. Du trenger ikke begynne på nytt, som du ofte må når du er låst til abonnementsløsninger. 

I tillegg er vi tilgjengelige på teams, telefon, e-post og til fysiske møter. Dette for å gi deg en trygghet om at du alltid vil kunne få tak i oss dersom du har noen spørsmål eller noe ikke fungerer optimalt.

Book et møte med oss og hør hva vi kan gjøre for deg, og hvordan vi kan hjelpe deg med å begynne å selge på nett. 

Ønsker du ett tilbud på nettbutikk?

Vi kan stort sett levere det meste du ønsker. Vi gleder oss til å høre hvilke prosjekt nettopp du har planlagt.  

Les mer rundt dette temaet

Egil Østebøvik

Spesielt interessert i emner som SEO, innhold og design. Prøver så godt det lar seg gjøre å skrive fornuftige og nøyaktige artikler rundt disse emnene. Vi har integrert KI for å styrke og berike innholdet. Vi jobber kontinuerlig for å sikre at denne integrasjonen komplementerer og forbedrer kvaliteten på informasjonen vi tilbyr.